Procés selectiu ajudant/a de peó/na de la brigada municipal - Projecte Rubik (convocatòria tancada)
Per Decret de l’Alcaldia-Presidència de data 1 de setembre de 2025 (núm. 2025/444) s’han aprovat les bases reguladores i la convocatòria pública d’un lloc de treball: D’UN/A AJUDANT DE PEÓ/NA DE LA BRIGADA MUNICIPAL A JORNADA A TEMPS PARCIAL (30 HORES/SETMANALS), PEL SISTEMA DE CONCURS, EN EL MARC DEL PROJECTE RUBIK 12 DEL CONSELL COMARCAL DEL BAGES
L’objecte d’aquesta convocatòria és la selecció temporal, mitjançant el sistema de concurs, d’un/a ajudant de peó/na de la brigada municipal, amb persones que es trobin en situació de vulnerabilitat social (entenent-se per persona en vulnerabilitat social aquella que ha estat valorada com a tal pels professionals del serveis socials bàsics integrants de l’ABSS de la comarca del Bages).
Les persones interessades a participar en la convocatòria han de complir els requisits següents:
· Tenir la nacionalitat espanyola, d’acord amb la legislació vigent. No obstant això, els ciutadans dels estats membres de la Unió Europea poden accedir d’acord amb els requisits determinats per la normativa específica. En idèntiques condicions poden accedir els ciutadans dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què es troba definida al Tractat constitutiu de la comunitat Europea. També podran accedir els nacionals d’estats no comunitaris amb residència legal a Espanya que es trobin en algun dels següents supòsits:
- Situació de residència temporal o permanent.
- Disposar d’autorització per residir i treballar.
- Estatut de refugiat.
· Haver complert els 16 anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa
· No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l’acompliment de
les corresponents funcions.
· No estar inhabilitat/da per a l’exercici de les funcions públiques, ni estar separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no estar inhabilitat/da, o en situació equivalent, ni haver sigut sotmès/sa a sanció disciplinària, o equivalent, que impedeixi, en el seu Estat, l’accés al treball públic en els mateixos termes.
· No estar afectat/da per cap de les causes d’incompatibilitat i/o d’incapacitat aplicable
al personal de l’Administració Local.
· Estar aturat/da o desocupat/da, inscrit/a al Servei d’Ocupació de Catalunya com a
demandant d’ocupació no ocupat/da (DONO) i no estar realitzant cap activitat retribuïda de caràcter laboral (per compte propi i aliè), amb independència que compleixin o no els requisits per percebre prestació d’atur en els termes de Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de la seguretat social (en endavant, TRLGSS).
Estar en situació de vulnerabilitat acreditada pels serveis socials bàsics de l’Ajuntament del municipi de residència (integrant de l’ABSS de la comarca del Bages) Seran excloses totes aquelles persones que es comprovi que han falsejat les dades que declaren o la documentació que han aportat.
Les sol·licituds per a prendre part en el procés de selecció s’han de presentar en el registre general de l’Ajuntament de forma telemàtica (https://www.castellgali.cat/serveis-itramits/tramits-i-gestions- ) o presencial, en el model normalitzat que es troba a disposició al mateix registre i a la web (https://www.castellgali.cat/ajuntament/convocatories-de-personal) adreçades a l’Alcaldia i acompanyades dels documents següents:
a) Document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola,
del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.
b) Currículum personal o professional.
c) Acreditació d’estar a l’atur i inscrit/a com a Demandant d’Ocupació no ocupat/da (DONO).
d) Informe de vida laboral actualitzat 2025.
e) Documentació acreditativa de trobar-se en situació de vulnerabilitat social expedida pels serveis socials bàsics integrant de l’ABSS de la comarca del Bages.
f) Carnet de família nombrosa, si s’escau.
g) Carnet de família monoparental, si s’escau.
h) Llibre de família, si s’escau (en cas de tenir fills menors a càrrec).Certificat de discapacitat del 33% o més, si s’escau.
j) Acreditació de ser perceptor/a de la Renda Garantida de Ciutadania, o certificat dels
serveis socials d’estar en risc d’exclusió, si s’escau.
k) Mèrits al·legats (base 5): fulls de salaris, contracte, pressa de possessió o certificat d’empresa, certificats formacions...
El termini per presentació d’instàncies serà: del 15 de setembre fins el 10 d’octubre de 2025.